Dankzij een scharnierende parallellogramconstructie, corrigeert de hoek van de lip zich automatisch in functie van de hoogte van de vrachtwagen zodat de lip altijd bijna horizontaal bliift.
Dit systeem met een zeer eenvoudige werking vermindert sterk de schokken aan de overgang van de wielen en beschermt
op die manier niet alleen de rug van de goederenbehandelaar, maar ook de goederen en de uitrusting voor het laad-en losproces. ldeaalvoor het laden van voortgeduwde wagens, manuele of elektrische transpaletten. Dit principe is interna- tionaal gepatenteerd.
Door het gebruik van een staal met een zeer hoge elastici- teitsgrens kon de dikte van de lip worden verminderd en kon de lengte van de afschuining worden vermeerderd tot 90 mm De achterscharnleren bieden een minimale spreiding, die beperkt de impact, bij de overgang van de laadbrug naar gebouw.
Algemene kenmerken:
-
. kleur dek, lip en 'Írontangle": RAL9011 (zwart),
-
. dek 6/8 - lip 13/i5 mm,
-
. de laadbrug wordt aangesloten op de bedieningsdoos
met een elektrische kabel van 5 m